Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-22, 10:00   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste sparetips?

Mine beste sparetips, litt farget av at vi i helga spiste pizza (4 mannfolk og meg!) der jeg bare måtte handle inn til pizzabunn, men hadde rester til resten liggende i fryseren.

- Ikke kast selv små rester med kjøtt (pastasaus, tacokjøtt, avplukk på helstekt kylling osv.). Putt det i fryseren i stedet for å legge det i kjøleskapet til det dør, og bruk det på pizza, i omelett eller oppi grønnsakssuppe.

- Den lille skalken med hvitost som er blitt vanskelig å skjære opp kan også puttes i fryseren og brukes i pastasaus eller kjøres frossen i blender for å lage revet ost. Den pleide å ligge innerst i kjøleskapet og bli muggen hos oss.

- Lag dobbel porsjon av en del mat hvor det ikke er mer arbeid (lag to lasagner i stedet for én, lag dobbel porsjon gryte) og ha i fryseren til dager der du normalt ville valgt take-away eller ferdigmat fra butikken. Mye, mye billigere!

- Sjekk om du er dobbeltforsikret eller har for dyre forsikringer. Mange har innboforsikring både sammen med boligforsikring og gjennom fagforening. Trenger du virkelig kasko på bilen?

- "Bruk opp" én strømmetjeneste av gangen, og bytt. Da får man ofte rabatt på den første måneden eller to også.

- Sjekk treningssenterabonnementet ditt. Trenger du virkelig tilgang til alle sentre i Norden, spesialiserte gruppetimer og håndkle?

- Dyre, men hyggelige vaner: Velg take-away-kaffe annenhver dag i stedet for hver, halvparten så dyrt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat