Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-22, 19:51   #73
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.880
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det er jo mange som sliter med digitale løsninger selv om de fint fikser vipps og nettbank.
Jeg ser at min mor (62) gjerne sliter med TV abonnementer og TV løsninger.

Og jeg ser jo bare på meg selv at hvis det kommer en oppdatering på noe, eller hvis noe ikke bare er plug-and-play, så blir jeg irritert. Eks for noen år siden så ble vi med i noe prøveprosjekt på smart-home produkter. Men vi fikk det ikke til å fungere, og jeg kjente at jeg etter hvert også fikk en større vrangvilje mot å prøve forslagene som kom fra strømselskapet også, og til slutt sendte jeg bare alt i retur.

På hytta vår nå, så kommer varmen med egen strømstyringsapp. Og det er helt topp det. Det er likevel en ny ting å sette seg inn i, og jeg kjenner at motivasjonen for å sette meg inn i detaljene ikke er helt tilstede. Man blir fort mettet av tekniske utfordringer og digitale løsninger som fungerer lite optimalt.

Så enig! Og jeg jobber med it-systemer til daglig. Fjernkontroller som ikke oppfører seg som forventet forvandler meg til en 3-åring med trass.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat