Sv: Gruffetråden #12
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Norwegian. 
Sønn var i Alta og fisket i sommer. Fløy opp med fiskestang som spesialbagasje. På vei hjem var det ingen som kunne sjekke inn stangen. Han fikk sjekker inn koffert, men han som skulle sjekke inn stange dukket aldri opp, så stangen måtte bli med inn i flyet, for at de ikke skulle miste det. Fint og flott, i Alta fikk de lov til det. Så mellomlandet de i Oslo for å fly videre til Stavanger. Da skulle Norwegian ha betalt gebyr for å ta med stangen på 750 kr. Det har jeg klaget på, de kan jo ikke ta gebyr for en tjeneste de allerede har tatt betalt for, men ikke klarte å levere. Dette har i juni.
I går kom svaret. Har de lest klagen, lurer jeg på…
«Hei, Milfrid,
Takk for at du kontakter oss med ditt krav: zxxxxxx. Vi beklager sent svar og takker for tålmodigheten.
Vi beklager å høre om problemene som oppstod på flyplassen angående din bagasje.
I Podens billett var følgende inkludert:
1 x innsjekket bagasje
0 x håndbagasje (bagasjehylle)
1 x liten veske (under setet)
1 x fiskestang
Basert på dette kan vi bekrefte at gebyret for håndbagasje han ble belastet er i samsvar med våre vilkår og betingelser, og derfor kan vi ikke imøtekomme ditt krav om å refundere denne tilleggskostnaden.
Vi beklager ubeleilighetene som oppstod i forbindelse med denne reisen, men håper til tross for dette at vi vil få gleden av å ønske velkommen om bord igjen ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen/Best
Regards
Idiot
Customer Care»
Altså. De bekrefter at vi hadde fiskestang inkludert i billetten. Men det er i henhold til deres regler å ta gebyr for håndbagasje når man ender opp med å måtte ta den med som håndbaggasje - fordi de ikke har folk til å sjekke inn baggajsen. 
Velkommen om bord igjen ved en senere anledning my ass.
Jeg har klaget på avslaget. Vel er det 750 små kroner det er snakk om, men ikke f om jeg gir meg på dette. 
Mon om de avslår alle krav som default og håper folk aksepterer svaret. det hjelper uansett tydeligvis å true med forbrukerombudet og TV2 dreper deg og si at man ikke gir seg, og at de bare kan glemme å vete et halvt år til før de svarer.
«Hej Milfrid,
Tak for dit svar.
Vi kan bekræfte at vi har refunderet den ekstra udgift på 790 NOK. Beløbet vil blive tilbageført til samme betalingsmiddel som blev brugt ved bestilling. Tillad venligst op til 7 dage før beløbet er på kontoen.
Vi beklager de problemer dette har medført, men håber til trods for dette at vi vil få glæden af at ønske velkommen om bord igen ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen/Best
Regards
Ikke like dum nå
Customer Care