Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-22, 10:09   #234
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er på dag 5 som aktiv bruker av VIS (Visma in School), og er faktisk fullstendig sjokkert over hvor tungvint det går an å lage et datasystem!

Det er null problem å forstå oppbygging og hvor ting er, for fylket mitt brukte et kjempebra system før (iSkole), og grunntanken i VIS er ganske lik. Men der en operasjon krevde 3-4 klikk i iSkole, bruker jeg minst 10, ofte opp mot 20 i VIS. Det er en ubeskrivelig tidstyv! I tillegg finnes det ikke rapporter som gir raske oversikter, sånn som vi hadde i iSkole, så nok en gang må jeg klikke i det uendelige.

Gruffer videre om VIS. Jeg har lagt inn elevsamtaler for 25 (av 27) kontaktelever. Det krever minimum 16 museklikk for HVER elev, altså minimum 400 museklikk! Jeg ser i spåkula mi at det blir mange sykemeldinger pga. senebetennelse i høyre arm framover. *er det mulig*