Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-22, 15:37   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Akutthjelp til tørt hår

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg ble anbefalt curl girl metoden av min venninne for å løse samme problem, og det har funket veldig bra for mitt hår i hvert fall. De produktene jeg bruker nå er ikke engang spesielt dyre (Curl Girlheter de og kjøpes på Normal). De kan også kjøpes i reisestørrelse slik at man ikke trenger å kjøpe de større før man har testet ut. Jeg kjøpte Cantu serien først, og den funket ikke for meg og den luktet så ananas at det fikset jeg ikke heller

For meg var det åpenbart at sulfater, alkoholer etc tørrere ut håret mitt og gjør det frizzy. Nå ser det mye sunnere ut. Mellom vask sprayer jeg håret vått med vann og scruncher opp krøll og fall med curling cream, for det kan jo bli litt frizzy etter å ha sovet.

Og vil anbefale å ta en runde med clarifying shampoo først. Da renser man håret fri for de tingene et krøllete hår ikke bør ha, samt build up av stylingprodukter.

Cantu blir fort for tungt for nordisk hår. Jeg fulgte curly girl metoden en stund, men har funnet ut at jeg ikke trenger å være så striks når det gjelder produkter og metoder og fortsatt være fornøyd med håret mitt.

Man kan ofte tro at hår er tørt når det mangler protein mer enn fuktighet. Så kan være vel verdt å prøve seg frem med hårmasker og balsamer med protein i seg.

Olaplex 3 kan jeg anbefale. Og å tørke håret med tskjorter i stedet for håndduker. Kan også anbefale gel cast metoden, det tar tid å tørke, men det er det som fungerer best for meg når jeg vil ha krøller og lite frizz.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat