Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-22, 09:13   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Periodisk faste

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Takk for svar! Målet er en kjapp og fyndig vektnedgang.

Jeg har aldri vært noe frokostmenneske, men spiser vanligvis grønnsaker (gulrot, tomater, paprika, selleri) og litt nøtter om morgenen. Nøttene har jeg droppet, men det "føles" litt rart at det å innta noen grønnsaker skulle være galt. Jeg klarer meg helt fint uten, altså (skjønt det blir jo veldig mange grønnsaker å stappe innpå i det såkalte "spisevinduet" mellom kl 12 og kl 20).

Hehe. Periodisk faste er ikke egentlig noe vektnedgangsverktøy, altså. Du må begrense antall kalorier uansett.

Jeg har heller aldri vært noe frokostmenneske, så for min del så var det digg med "tillatelse" til droppe frokosten. Jeg er ikke sulten, og føler ikke noe behov for å innta noe annet enn kaffe før et stykke utpå formiddagen. Jeg syns det høres logisk ut å gi kroppen hvile og tid til å utføre "greier", og når man tenker etter så er jo dette med mellommåltider ikke noe som står i offentlige helseråd. Så jeg prøver å lytte til kroppen min, spise når jeg kjenner at jeg er ordentlig sulten og da heller spise et litt stort måltid.

Men dette gjør jo ikke at jeg går ned i vekt, med mindre jeg spiser færre kalorier enn jeg forbrenner, så spisevinduet i seg selv gjør jo ikke noe for det. Det jeg har merket er at om jeg spiser frokost eller ikke, så blir jeg sulten på omtrent samme tid uansett. Så det kan gjøre det lettere å spise færre kalorier, kanskje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat