Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-07, 10:36   #323
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ordet finnes og brukes jo åpenbart fortsatt, ellers hadde vi ikke hatt denne diskusjonen. At ordet forklares og defineres i et oppslagsverk, betyr ikke at det er "gangbart" i høflig omgang, det betyr bare at ordet faktisk har en betydning. Å si at det "svært ofte oppfattes som en rasistisk og nedsettende betegnelse" er en veldig sterk formulering i leksikonsammenheng, og i alminnelig dagligtale betyr det at dette (i henhold til den som har skrevet dette) (og nei, det er ikke jeg ) er en rasistisk og nedsettende betegnelse.

Men det var jo akkurat poenget mitt. Lille*My la frem saken som at ordet ikke eksisterer lenger, slik jeg forstod det. Dermed bare informerte jeg om hva jeg nettopp leste i mitt relativt ubrukte leksikon. Og har ikke noe problemer med definisjonen i det hele tatt.