Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-22, 15:03   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.183
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jente 13; bøker om krigen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

At bibliotekene kvitter seg med bøker handler virkelig ikke om å bestemme at noe er god eller dårlig litteratur. Men de har jo også begrenset plass, og det er minst like viktig å gi plass til ny litteratur. Jeg kan synes det er så trist jeg bare vil, men mine barn er ikke interessert i det jeg elsket som barn. Det må jeg bare akseptere, og la dem lese det de liker. Det er tross alt viktigere at de leser enn at de leser det jeg synes var bra.

Hehe, det er jo nettopp det at det er viktig at hun leser som gjorde at jeg sukket over mangelen på disse bøkene, ikke at JEG synes de var så veldig bra per idag. Selv leste jeg Hulebjørnens klan på den alderen. (vet ikke om det er så mye mer oppbyggende, høhø).

(For øvrig husker jeg godt debatten da både de, Hardy og gamle frøken detektiv forsvant, og da var argumentasjonen nettopp at dette var generisk litteratur - og at det finnes mye som har bedre kvalitet for barn. Så jo - det er bestemt at det ikke er god nok litteratur til å bli værende i hyllene rundtom)

Jeg synes ikke det er trist at de er borte, var mer forundret siden jeg selv leste mye bøker fra 60-tallet da jeg vokste opp - og siden jeg husker bøkene som morsomme og lettleste.

Helt tydelig at mange her leste mitt hjertesukk som provoserende og antar at jeg er en konservativ dame stuck på 80-tallet som forsøker å presse eget barn til å lese det samme som meg selv. Hvor folk har det fra, aner jeg ikke.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat