Sv: Gruffetråden #12
Dagens, eller gårsdagens, tanngruff herfra:
Eldstemann skulle få av strengen i går YEY. Og bare en sånn tynn streng bak tennene som han ikke er det minste motivert for, men som ikke skal merkes, sa hun, og han kan spise hva han vil, bare ikke vite av harde ting med fortenna.
Vel, det viste seg at han i tillegg fikk med PLATE. Som skal brukes "kveld og natt" i to mnd før natt i ca 2 år med gradvis nedtrapping. Det var han mildt sagt ikke motivert for, han har vært lite motivert for hele strengen og ville rive den ut selv mang en gang, så gleden av å få av strengen ble helt overskygget av at han må bruke den plata, som han intenst hater.
Og hva er det eneste denne ungen har med seg i matpakke for tiden? et eple. Som han altså, vel, ikke får lov å gnage med fortenna lenger, så jeg har delt det i båter og sendt med ham. Det er vel sanrt slutt på at han spiser et eple på skolen også nå¨da, og da er jeg snart tom for ideer om hva jeg klarer å få ham til å spise, og han BØR jo spisenoe mellom forkost og middag... Heldigvis spuiserhan havregrøt til frokost da, det er i det minste ikke problematisk.
Men BLÆ. Nå som vi trodde han var ferdig! HAdde jeg på telefon fått vite at det var plate også, så hadde jo både jeg og han vært forberedt, han hadde fortsatt ikke likt den, men da hadde det nok ikke blitt så enorm skuffelse for fyren.
Det går seg vel til
Søstera som skal igang til våren en gang er i etminste motivert, for hun har plager i kjeven grunnet bittfeilen sin, så hun gleder seg til å få startet behandling på det. Håper det derved blir mindre krangling om det underveis, hun vet også mer hva hun går til, siden broren har vært gjennom om det.
Det erjo superstas å ha en innmari hissig, hylende tenåring, den dagen bestemor kommer på førjulsbesøk. Jadda. Men hun har da sett tenåringer før, så det går nok bra.