Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-22, 11:55   #969
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vel, her skriver de ikke erklæring før eleven har fått varsel... som må tas med på legetime for å få erklæring.
greia er at dette er ikke første gang jeg har kranglet med de.

På vår vgs sier de at det er forberedelser til arbeidslivet- da mener jeg at fraværsregler i vgs bør gjenspeile det med egenerklæring og påfølgende sykemelding/ legeerklæring.

Jeg kan godt forstå at systemet føles ganske uholdbart for fastlegene, men denne måten å møte dere på er jo utrolig firkanta.

Noe må gjøres med fraværsreglene i vgs! (Burde vært skrevet i såpekassetråden.)

Men så leser man forskning på at det faktisk medfører gode ting for gjennomføringsevnen til elevene at det er strenge oppmøteregler. Erfaringen tilsier at "jeg var visst syk i dag" ble litt for enkelt for (for mange) elever i den aldersgruppen.