Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-22, 13:13   #973
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

På vår vgs sier de at det er forberedelser til arbeidslivet- da mener jeg at fraværsregler i vgs bør gjenspeile det med egenerklæring og påfølgende sykemelding/ legeerklæring.

Og det gjør det jo til en viss grad, problemet er bare at noen fag er så små. Men helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan det skal kunne gjøres annerledes. Om jeg har et fag med to timer undervisning i uka, og min elev er borte så mye at jeg ikke har vurderingsgrunnlag, hjelper det faktisk ikke at eleven har vært tilstede under 10% totalt ved å være tilstede de andre fagene. I voksenopplæring finnes ikke fraværsgrense, og det er helt ærlig ganske krise. Jeg synes også det virker som om foreldre (som er negative til fraværsgrensa) rett og slett ikke forstår hvor mye det påvirker, ikke bare egen ungdom, men også hele læringsmiljøet, at noen er borte. Og det er dumt.

Det jeg synes er veldig rart er tanken om at ungdom må "holde av" muligheten til å ha udokumentert fravær og derfor mener de må ha dokumentasjon fra første sykdomsdag. Det er veldig misforstått, og der synes jeg det å forberede seg på arbeidslivet er et viktig poeng. Man kan ikke bare ta seg fri for å ha oppkjøring, besøke venninner, kjøpe julegaver osv. Også vet jeg jo at veldig mange har frie stillinger, kan avspasere og alt det der, men det gjelder ikke alle.

Men, jeg skjønner veldig godt at det er kjipt med firkantede leger altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv