Sv: Såpekassetråden #4
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg tenker at folk MÅ øve seg på å ikke la livet bli en eneste lang konkurranse mot summen av alt alle gjør. Rampenisse inkludert. Og maratonløping og kompostering og drivhus og surdeig og personlige gaver til alle gjestene i bryllupet. Gir det glede? Har du overskudd? Yes, kjør på. Hvis ikke: hopp over.
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Det Polyanna sa.
Folk må virkelig ta seg sammen og slutte å sutre over alt "presset" (eller enda verre, "kravet") om å gjøre helt frivillige ting. Bare fordi andre, som har glede av det og synes det er gøy, får en morsom ide og gjør noe, trenger ikke alle andre å gjøre det samme. Følger du "presset" bidrar du faktisk til å forsterke det.
Jeg er så drit lei av at det skal være så jævla negativt når noen er kreative eller flinke og gjør noe gøy eller ekstra, og tør å vise det fram, "for det får oss andre til å kjenne på et sånt umenneskelig press og føle oss så utilstrekkelige, buuhuu "

Så FLOTT!! Så kult! Heldige unger, det må være stas for dem! Så flink du er! STÅ PÅ! Husk å hvile innimellom. Imens kan jeg kose meg med mitt, og mine tradisjoner som betyr mye for oss, og som er akkurat passe i forhold til mitt overskudd og mine interesser. 
Hellyes x2!
La nå vanlige folk få poste om det de synes er gøy i livet sitt, og spar sutringen til influencere som gir toåringer mobiltelefoner i julekalender for å få klikk.
|