Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-22, 10:27   #18
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe hverdagskjoler?

Å sy er supergøy, men når man syr fra 8-16 og vel så det minst fem dager i uka pluss en del kvelder, så er det ikke alltid like stas å sy på fritiden sin. Jeg sydde mye klær til meg selv og ungene før jeg gjorde bunadssømmen til et yrke, men lite etter det. Jeg har dog sydd noen kjoler til jentene mine de siste årene, og det tar ikke lange stunda med god sysmaskin, overlock osv, men det er godt å slippe også. Spesielt billig er det jo heller ikke å sy selv. Jeg sydde jerseykjole med sving (en modell som de som syr sikkert kjenner) til jentene for et års tid siden. Det går nesten tre meter stoff i en slik kjole i min størrelse og med lange ermer og selv relativt rimelig jerseystoff koster fort over 200 kr pr meter, gjerne noe mer om man vil ha ordentlig kvalitet. Det finnes selvsagt billig stoff og det finnes modeller som ikke trenger 3 meter, men det koster å sy selv også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat