Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-07, 12:27   #7
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker jeg feil??

Og som tillegg til Tinetoffs korrekte «anførselstegn», er det verdt å nevne at "disse" er tommetegn, ikke anførselstegn, og de er helt uakseptable i trykt skrift. På nettet syns jeg det er greit å se litt gjennom fingrene med det, siden det er historiske grunner til at tommetegn brukes i stedet for anførselstegn (men det er feil på engelsk også altså), og selv om det nå (vanlgivis – ikke alltid) går an å bruke korrekte anførselstegn, er det ofte litt komplisert å gjøre det.

En tilsvarende typografisk feil som har blitt veldig vanlig er å ikke skille på tankestrek og bindestrek. Der er jeg personlig mer nøye – hvis det teknisk lar seg gjøre – med å velge riktig tegn.

Ben «burde sikkert skjerpe seg» Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat