Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-23, 15:04   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.220
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (VGS) Anbefaling av en roman som kan sammenlignes med Hedda Gabler eller Sult?

Jeg satt med en litt annen avsporing i hodet her, og siden Polyanna allerede har sporet av selv, så tar jeg sjansen. Snakket nettopp med noen kolleger om akkurat dette: Hvilke bøker burde man få skoleelevene til å lese? Gitt at det for en god del av dem kommer til å være de eneste bøkene de leser i sitt liv, liksom? Hvor mange skal være klassikere som alle bør kjenne til, hvor mange skal være bøker som er valgt primært for å appellere til unge lesere i et håp om å gi leseglede; hvilke skal velges fordi de forteller om temaer elevene kjenner til, og hvilke for å gi dem andre perspektiver?

Dette burde være en egen tråd, innser jeg; jeg kan komme til å ha mange meninger om det en dag jeg ikke egentlig sitter på jobb.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat