Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-07, 14:55   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det var jenta si, det

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er klart man fyller ungene sine med meninger og holdninger. Jeg syntes bare at "stille" oppfordring/bifall til nedrivning ikke er særlig ok holdning når det gjelder lovlig valgkampmateriale som faktisk kan henges opp i boligområder på telefonstolper etc. På sin egen private postkasse skal man selvfølgelig kunne ta ned. Flere nevner propoganda, men det er vel ikke akkurat det, da er vel all partireklame det samme, også fra de andre. At naboens unger henger opp er helt greit etter min mening, hadde f.eks min far vært politisk aktiv i Frp eller SV hadde jeg sikkert fått samme oppgave. Unger går rundt med reklame for alt mulig for idrettslagene sine, for å tjene penger for laget, og det blir omtrent det samme. Mulig jeg tar feil, men jeg fikk litt følelse av at man bifaller at ungene gjør noe som ikke er god folkeskikk fordi det tilfeldigvis var Frp-materiell som ble hengt opp. Hadde det vært f.eks oppfordring til demonstrasjon mot rasisme som ble hengt opp, hadde ikke ungene fått kraftig reprimande for å ha revet det ned?

Jeg kan jo si det igjen. Å rive ned noe jeg anser som menneske- og samfunnsfiendtlig materiale er ikke noe jeg kommer til å slå hardt ned på, snarere tvert imot. Og selvsagt hadde det vært noe annet om de hadde revet ned oppfordring til demonstrasjon mot rasisme - det er jo nettopp menneskesynet som er kjernen her.
På den annen side - ting som settes opp er en handling i ytringsfrihetens navn - på samme måte som det er å ta noe ned. At man tar noe ned - som oppfordrer til rasisme og undertrykkelse, som er et hån mot velferdsstaten - det ser jeg ikke som noen stor sak.

Rent prinsipielt syns jeg ikke politisk propaganda har noe som helst å gjøre mellom husveggene her. Jeg bor i dette borettslaget, og har dermed litt å si om hvordan det skal være her. Jeg forbeholder meg dermed retten til å fjerne uønsket søppel.