Sv: Det var jenta si, det
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Det er klart man fyller ungene sine med meninger og holdninger. Jeg syntes bare at "stille" oppfordring/bifall til nedrivning ikke er særlig ok holdning når det gjelder lovlig valgkampmateriale som faktisk kan henges opp i boligområder på telefonstolper etc. På sin egen private postkasse skal man selvfølgelig kunne ta ned. Flere nevner propoganda, men det er vel ikke akkurat det, da er vel all partireklame det samme, også fra de andre. At naboens unger henger opp er helt greit etter min mening, hadde f.eks min far vært politisk aktiv i Frp eller SV hadde jeg sikkert fått samme oppgave. Unger går rundt med reklame for alt mulig for idrettslagene sine, for å tjene penger for laget, og det blir omtrent det samme. Mulig jeg tar feil, men jeg fikk litt følelse av at man bifaller at ungene gjør noe som ikke er god folkeskikk fordi det tilfeldigvis var Frp-materiell som ble hengt opp. Hadde det vært f.eks oppfordring til demonstrasjon mot rasisme som ble hengt opp, hadde ikke ungene fått kraftig reprimande for å ha revet det ned?
Jeg ser hva du sier, men det er jo budskapet som er essensielt her. Jeg hadde f eks ikke sagt at datteren min måtte fjerne en lapp fra dyrebeskyttelsen, derimot hadde jeg gjort det hvis lappen inneholdt saker eller bilder jeg ikke synes noe om. Som f eks "Støtt tyrefekterne" eller rett og slett FRP-propaganda.
|