Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-23, 10:21   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leie ut hytta - hva må man tenke på?

Jeg har en hytte ved sjøen som jeg er veldig glad i, men som brukes litt lite. Jeg tenker å prøve å leie den ut, for å dekke strømregningen, i det minste.

Jeg har fått kontakt med en person som kan ta sengereiing og utvask, så check på det. Har nøkkelboks. Har også en bod der jeg kan låse inn en kasse med personlige ting (har ikke så mye av sånt her, da).

Hva bør man tenke på ellers?

- Hvor er det best å leie ut gjennom? Hvor mye sitter man igjen med, via de ulike plattformene?
- Forsikring og den slags - innboforsikringen vår dekker ikke utleie?
- Jeg tenker å lage en liten perm med informasjon, hvor mye tar man med der? Hytta ligger i et område der det som er av naboer er slekt av min far, alle sammen, så er litt opptatt av at mine gjester oppfører seg skikkelig - plukker opp etter hunden og lukker grinder og hvahardu. Skriver man om sånt?
- Den ligger ved sjøen (ikke helt ned til), og vi har fiskestenger og sånt her, men ser for meg at det er tungvint å la leiere låne - sånt blir fort ødelagt?
- Hva med ved? (Det er vedovn og bålpanne her). Dekker de sånt selv?
- Rydder man ut alt av "basisvarer" av kjøkkenskapene?
- Oppfører folk seg som folk, stort sett? Er det noen faresignaler jeg bør være obs på?
- Er det ting man bør rydde bort, fordi det blir ødelagt? Typ teflonpanner eller hva vet jeg?

Og generelt alt dere har av råd og tips!