Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-23, 21:18   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut hytta - hva må man tenke på?

Jeg leier, kommentarer fra meg utover det som er nevnt:

* som leietager ville jeg ikke stusset over å måtte betale litt ekstra for ved, men det er fordi jeg vant til å gjøre det i enkelte DNT- og inatur-hytter og sånt
* Kommer man til kald og «ubrukt» hytte? Det er verdt å tenke litt over hvem som kommer og hvordan de forholder seg til dette. Strøm, vedfyring, …? Er det mye styr å skru på ting som gass og vann og sånt eller kommer alt det til å være i orden når det kommer? Det er sånt hvertfall jeg er litt opptatt av å vite om på forhånd fordi det er litt forskjell på ferdig oppredd og varm hytte og kald hytte man må varme opp og legge på sengene liksom. Så skikkelige oppskrifter på det.
* jeg er veldig opptatt av skikkelig forklaring av brannrutiner, hvor jeg finner brannslokker og sånt
* jeg liker godt når det henger et laminert kart i hytta og veldig gjerne noen turforslag og aktivitetsforslag, og en oversikt over koordinater (rett nok får man det i 113-appen men allikevel, spesielt hvis dette er litt uttafor allfarvei)
* fiskeutstyr: vil man først fiske har men vel kanskje utstyret fra før? ..?
* nær vann: tydeliggjør at det er uten båt. Det kan være lett å ha en forventing om at det er båt tilgjengelig (eller kano eller kajakk)
* nær vann: tydeliggjør bademuligheter (eller ikke)
* liker godt når det er «proff» utvask og betaler heller mer for det. Spesielt når det innebærer at alt er oppredd og klappet og klart når vi kommer
* Liker godt når det er håndklær og såper og sånt tilgjengelig, det føles som luksus og jeg betaler gjerne litt ekstra for det
* tydelige rutiner for søppel, det er ofte noe herk å bli kvitt og finne ut av
* også er jeg som Tallulah, det er hyggeligst å komme et sted hvor noen har «gone the extra mile». En liten velkomsthilsen på bordet, noen markblomster, en liten kurv med «kos dere med dette» selv om det er småtteri.
* og ja til tørrvarer, stearinlys osv.
* og til slutt: at det er tydelig beskrevet hvordan parkeringsmulighetene er

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat