Sv: Leie ut hytta - hva må man tenke på?
Produktet du leverer og hvor du annonserer det vil ha betydning for hvem du når. Annonserer man på Finn f.eks. vil du antakelig nå ganske voksne nordmenn. Unge mennesker søker i mye mindre grad på Finn. Airbnb når mange, og det er typisk et bo hjemme hos-marked. Her kan du evt. være litt kresen på hvem du leier ut til, f.eks. at de skal ha fått gode referanser før. Man kan også leie ut privat på booking.com osv, men da har du jo et mye mer bredt marked. Ikke uten videre sikker på at jeg ville gjort det med min egen hytte.
Bildene du velger ut og framhever tror jeg vil bety noe for hvem du treffer. Lager du snasne bord med full oppdekking og mange kuverter er det det du vil tiltrekke deg, mens profilerte bilder av natur vil kunne tiltrekke seg andre.
Det du forventer av gjestene dine bør være kommunisert skriftlig før endelig bestilling, og det bør stå at de forventningene er en del av avtalen. Ikke kun ligge på bordet når de kommer (men gjerne det også, for all del).
I en informasjonsmappe bør man ha med alt som man kan lure på, også om noe oppstår. Sikringsskap, stoppekran, hvordan virker tv og wifi. Noen som lånte mitt hus ringte fordi oppvaskmaskinen ikke virket. De hadde kommet borti vannvrideren, så den ikke fikk vann.
I tillegg lurt å ha med nyttige tlfnr. Nødnummer, legevakt, taxi o.l. Gjerne nr til pizzalevering o.l. om det finnes, eller nærmeste butikk/ restaurant/annen service.
|