Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-23, 15:23   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må en se og gjøre i Roma?

Det fine med Roma er at alle severdighetene er stappet sammen i en stor dunge, så du får se det aller meste bare ved å "gå rundt". Alt er i gangavstand til hverandre, og det krever lite forberedelser. Du kan nesten ikke runde et gatehjørne uten å skalle hodet i en stor kulturskatt, det er faktisk ganske overveldende. Mannen og jeg var i Peterskirken og i det Sixtinske kapell, og jeg er glad vi stod i den køa (som gikk relativt fort framover). For å se sistnevnte ble vi sluset en ganske lang runde gjennom vatikanmuseet for å komme til selve kapellet, og det var det mest positivt overraskende av alt. Der passerte vi utrolig mye fantastisk kunst, bilder, skulpturer, tak- og veggmaleri, som jeg aldri hadde trodd at jeg skulle sette så stor pris på å se. Kapellet ble nesten litt antiklimaks etter det. Det var også fint å gå opp i tårnet på Peterskirken og se utover fra verandaen på toppen, selv om det var litt klaustrofobisk helt øverst i kuppelen (og avbefales derfor hvis du har klaustrofobi).

Sist redigert av My : 20-01-23 kl 12:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat