Sv: Hva må en se og gjøre i Roma?
Det fine med Roma er at det er ganske kompakt. Det er mulig å få rundt og få med seg masse fantastiske severdigheter. Jeg var i Roma i sommer og jeg ble helt overveldet. Vi har reist MYE, men dette var virkelig helt fantastisk.
Det hjelper jo på at det er stappfullt av restauranter med både god mat og god drikke. Og det er ålreit å bare sitte på en restaurant og titte på folk.
Selv midt på sommeren syntes jeg at all køavvikling gikk kjempefort. Det var masse muligheter til å "kjøpe seg ut av køen", men det var det aldri noe behov for. Det gikk fort fremover, og de var gode på skygge i køen.
Selv ble jeg mest overrasket over Trevi-fontenen. Den var virkelig gigantisk, og jeg ble litt satt ut av det hele. Men som en advarsel: Det er helt vanvittige bøter for å forsøke å bade i noen som helst form for fontene. (Det erfarte en kollega av meg som bare dyppet føttene i en mindre sak.)
Vi bodde i Trastevere, og det var helt ypperlig med masse gode restauranter i nærheten. Det kan være lurt å bestille bord, men vi overlevde fint uten å gjøre det.