Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-23, 20:39   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dikt om eller for arbeiderbevegelsen

Styret i vårt lokale AP starter hvert møte med at ett styremedlem leser et dikt. Dette går på rundgang. Neste gang er det min sønns tur. Han tar oppgaven på alvor og klarer det egentlig fint selv, men spurte meg om tips.

Kriteriet er at det skal kunne relateres til arbeiderbevegelsen. Det trenger ikke nødvendigvis handle om akkurat det, men det må være noe som arbeiderbevegelsen kan kjenne seg igjen i.

Etter opplesingen skal de andre medlemmene finne ut når og av hvem diktet er skrevet. Derfor kan det ikke være et helt åpenbart dikt, for eksempel «Til ungdommen». Det kan heller ikke være et fullstendig ukjent dikt.

På forrige møte var det Moren Vesaas’ «Tung tids tale». (Jeg ville nok trodd at det også var ganske lett å gjette, egentlig.)

Han har visst tenkt litt på det diktet Frode Grytten nylig skrev om 22. juli. (ikke det veldig kjente, men det han skrev i fjor.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat