Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-23, 21:57   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.670
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folkeopplysning: Et erme vs en arm

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk har jo sikkert sagt «brette opp armene» for å «ta i et tak» i flere tiår, samme hvor komisk det er når man ser det for seg. Så ikke så rart om folk tror det er det det heter.

Det er nettopp det. Selv sier jeg, når jeg snakker med lillesøster; skal jeg brette opp på armene dine? Det er jo sikkert også helt dust, og i talespråk blir "på"-en veldig borte, så det høres nok ut som jeg sier "brette opp armene dine".

Å kalle et epletre en bil er liksom noe helt annet. Om jeg sier "genserarmen" skjønner alle hva jeg mener, men om jeg sier bil og mener epletre er det ingen som skjønner det.

Min idiotisk, latterlige kjepphest er forresten at materialet plast ikke heter plastikk på norsk. Plastikk på norsk er noe helt annet enn plast. Jeg blir nesten litt amper når jeg hører folk si plastikkpose. Men også der må jeg jo innse at slaget er tapt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat