Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-23, 09:42   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng under stort, kaldt vindu - hjelp!

Vi sover rett under et åpent vindu. Vinduet står åpent hele året og lukkes kun når vi reiser bort over natta. Det hender det dras litt inntil når det er 25 minus eller mer, men stort sett står det åpent. Vi sover med tjukke dundyner av den lange sorten og ofte også et ekstra teppe over. Jeg sover med ullpysj der genseren har høy hals med glidelås på de ekstremkalde nettene og hvis det er skikkelig kaldt hender det jeg tar fram en tynn hals i merinoull (fra Pierre Robert, tror jeg) og en tynn lue og ullsokker. Vi har knapt plussgrader på soverommet vårt vinterstid og da må man tenke som om man sover utendørs.

Både jeg og mannen elsker å sove på iskaldt soverom, så dette er helt frivillig. Jeg sover så utrolig mye bedre i kulde enn i varme. Der er vi jo ulike, så dette er kanskje et helt unyttig tips for deg, men det er iallfall slik vi gjør det. Det eneste jeg ellers kan komme på, er å bytte ut plissegardin med en tjukk vanlig gardin med såpass lengde at den dekker vinduet godt. Eventuelt henge opp et teppe eller noe, men pass på at vinduet får luft så det ikke danner seg kondens og senere sopp.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat