Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-23, 15:19   #38
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det lov å la hunden løpe etter rådyr?

Bra du ringte!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Antakelig vil det heller ikke være mulig å trene en hund til å overstyre instinkter.

Forøvrig tenker jeg at hunder kan være i bånd på tur. Jeg har tre og har aldri følt behov for å la bikkjene løpe løse annet enn på forsvarlig og egnet inngjerdet område. I mitt tilfelle betyr det egen hage og hundetreningsbane.

Kan sikkert diskutere om det er trening eller ei, men de fleste raser kan bli saurene og rein-rene med aversjonsdressur. Klar over at mange er motstandere av metoden, men det funker ihvertfall.

Jeg synes også at det skal være mulig å slippe hunder utenom egen inngjerdet tomt. For oss som driver med jakthunder ville det vært veldig synd om det ikke var mulig å la hundene få løpe og trene i skogen eller på fjellet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat