Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-23, 08:57   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Segregerte Oslo-skoler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig i at det er satt på spissen og at det er mye mer komplekst. Samtidig, hadde det bare vært at gamere velger gamere og partykids velger partykids hadde man ikke hatt denne fordelingen, tenker jeg. Det syns jeg blir en bortforklaring.

Som jeg jo også skrev - det er jo en hel del faktorer som styrer hva man blir interessert i (og har mulighet til å bli interessert i), og dermed hvem man velger å henge med. Noen av disse faktorene er økonomiske, andre er kulturelle. Det handler både om å ha råd til å være med på aktiviteter, at det legges til rette for det, og at man faktisk har et ønske om det. Dessuten vil jo forventninger fra miljøet rundt deg også virke styrende på valgene du tar.

I ungdomstiden oppstår det dessuten ofte en del gnisninger mellom hva man ønsker selv, og hva familien forventer av deg, og da kan det være fint å være sammen med folk som skjønner hvilke dilemmaer det er man står i. Jeg har jo tross alt delvis vokst opp i et veldig flerkulturelt miljø, og har observert en del av disse dilemmaene tett på. F.eks. hadde jeg to venninner som aktivt måtte skjule at de hadde vestlige gutter som kjærester, fordi det hadde vært krise om storfamilien deres hadde oppdaget det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat