Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-23, 10:59   #25
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Segregerte Oslo-skoler

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Samtidig så er det jo interessant i alle fall en av de som faktisk er intervjuet i artikkelen ikke nødvendigvis kjenner seg igjen i det som står der...

Og så lurer jeg jo litt på hvordan "samfunnet" skal gjøre denne endringen. Å tenke at det skal starte på videregående er i alle fall alt for sent. Så er jo bosetning en utfordring, man kan ikke tvinge folk til å flytte. Og du kan heller ikke tvinge folk til å gå på fritidsaktiviteter utenfor eget nærmiljø. Man kan jo ikke tvinge folk til å være sammen på fritiden, med mindre de går på aktiviteter sammen. Og jo eldre ungdommen er, jo større innvirkning har de på hvilke fritidsaktiviteter de går på.

Jeg er for øvrig enig med meisje i at holdning til rus (og seksualitet) har ekstremt mye å si for vennemiljøer. Det gjelder også for etnisk norske. Å ha bestemt seg for at man ikke ønsker å prøve illegale rusmidler (eller bruke det jevnlig, hvis man har prøvd) er en faktor som påvirker det sosiale tilbudet man har. Hvis man i tillegg ikke drikker, så blir det enda vanskeligere. Jeg tror det er mange voksne som er lite klar over hvor ekstremt opphauset illegale rusmidler er i en del ungdomsmiljøer. Spesielt blant unge gutter. Og det snakkes bare om hvor bra det er, og at det er på tide med legalisering. Mens eventuelle problemer med rus tilskrives den enkeltes manglende evne til kontroll.

Rusmidler ja. Satt på bussen hjem lørdagskveld med noen pur unge etnisk norske guttevalper, 14-åringer (ikke sammen med, overfor). Som snakket om rus og hva de ønsket å prøve. Snakket med 17-åringen min og han sier det er sykt mye rus i omløp, og helt unge bruker det, og at sosiale medier bidrar til at man enkelt får tak i det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat