Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-23, 07:34   #52
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det lov å la hunden løpe etter rådyr?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

For en løk av en fyr.

Jeg har forståelse for at hunder må springe løs av og til, det gjør vi med vår også. Og jeg vet ikke om jeg er 100% sikker på at hun hadde kommet dersom det hadde dukket opp dt rådyr. Jeg vet at hvis det kommer en katt eller et ekorn så går rullegardina nes. Men hun har til dags dato ikke jaget noe rådyr. Vi har henne aldri løs lenge av gangen, kobler henne på hvis det kommer folk eller dyr. Det kunne sikkert ha skjedd med oss i teorien. Men jeg ville ha prøvd alt i min makt for å forhindre det.

Man gjør ikke alt i sin makt for å hindre det når man lar hunden løpe løs. Jeg er enig med deg at hunder bør få løpe løse av og til, men det skal skje på inngjerdet område. Jeg synes forøvrig det er rart at du lurer på om hunden kommer på innkalling dersom det dukker opp et rådyr når du ikke engang har kontroll på den når det kommer et ekorn eller en katt. For meg høres det rett og slett ut som du stoler på flaksen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat