Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-23, 17:17   #553
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

1) Man er vant til at man tar en pose og pakker etter at varene er betalt. Det kan ta litt tid å endre den vanen.

2) Kanskje er det første gangen på selvbetjent for hver eneste kløner. Jeg var i alle fall ikke spesielt effektiv min første gang.

Vi har ikke selvbetjent på min nærbutikk. Og i butikker med handler jeg bare småting som jeg ikke trenger pose for. Blir stressa på Bunnprisene i byen som BARE har selvbetjentkasser hvis jeg skal kjøpe så mye at jeg faktisk trenger pose.

Jeg tror 1) er tilfellet for mange ja, kombinert med at de går i sin egen verden, i sitt eget headset, og rett og slett ikke tenker på verden rundt seg. På lik linje med de som ikke flytter seg i rulletrappa, og de som stopper midt i bussen uten å legge merke til at det fylles opp med folk i midtgangen foran dem, mens det er masse ledige sitteplasser lenger bak. Mens andre er mer bevisst på å være til minst mulig hinder og irritasjon, og følger litt mer med på verden rundt seg.

Men vi må jo selvsagt ha forståelse for alle dem som kanskje har utfordringer vi vanlige mennesker ikke tenker over, som gjør dette konseptet "varer i handlepose" ekstra komplisert, og krever at det utføres med fullt fokus etter at resten av handleprosessen er over. Eller som har en spesiell fobi mot bakre halvdel av bussen. Derfor sier vi ingenting, himler ikke engang, vi bare står der og oppfører oss, og skriver det av oss i en gruffe- eller såpekassetråd i stedet.