Sv: Såpekassetråden #4
Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.
Men om en deltaker jobber redusert nettopp fordi hen har vært alvorlig syk, så kan man ikke sende vedkommende ut på fjellklatring liksom. Jeg hadde ikke kunne deltatt på en blåtur som krevde timer med fysisk aktivitet. Enten måtte jeg fått vite hva vi skulle eller så måtte jeg fått forsikringer om at jeg ikke skulle gå mer enn et oppgitt antall kilometer før målet med hvile og mat etc. I arbeidstiden med obligatorisk oppmøte.
Ja, men det blir jo en helt annen sak! Vi er dessuten så mange at en må regne med at det alltid er noen som ikke kan være med på større (eller mindre) fysiske utfordringer, og opplegget er lagt opp slik at alle skal kunne delta. Fjellklatring ville for eksempel vært ekskluderende for veldig mange vil jeg tro (inkludert meg selv).
Jeg vet ikke hvilke blåturer som er vanlig andre steder, men i mine jobber har det stor sett vært buss/tog/fly og transport helt frem til hotell hvor vi har oppholdt oss størstedelen av tiden, det har aldri vært noe spesielt fysisk. Slike turer har vi også, men da er den ikke blå.
Ellers så mener jeg man bør få vite hvor man skal og opplegg, hvis man har behov for det, det har ikke vært noe problem hos oss i alle fall.
|