Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-23, 15:08   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.272
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turjakke - hva vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan ikke forstå at du trenger fôret skalljakke. Det er ikke rart du blir svett, om du går skitur i det. Jeg har aldri brukt skalljakke på skitur. Jeg går sånn sett bare dagsturer også. Men ok, i så fall, så har jeg en fantastisk skalljakke fra Peak Performance (kjøpt på Norwegian Outlet på Ålgård). Den er vinterfôret, men fjærlett og myk. Det er den mest behagelige goretexjakken jeg noen gang har hatt. Men jeg bruker den til slalom, ikke langrenn.

Ellers så har Twentyfour jakker i samme utførelse som anorakkene. Myke og behagelige, og ikke skalljakke i samme grad som goretex, dermizax og dets like. Men de er jo ikke vinterfôret.

Ikke veldig tykt altså. Norrønajakken er veldig tynn, og har ikke noe stoff på innsiden, men det har bergansjakken, så jeg synes den er bedre om vinteren. Jeg blir svett med en gang når jeg er i bevegelse, og like fort kald, så jeg trenger litt tjukkere jakke om vinteren. Og så vil jeg gjerne ha en som er litt lengre, så den ikke sklir opp når jeg har på sekk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat