Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-23, 18:12   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Sau og kyr er stort sett inngjerdet om det er i bebygde strøk (snakker ikke om hyttefelt), så de er sjeldent i andres hager. Om bonden har egne dyr i sin hage kan jeg godt se for meg. Så om du mener at sau og ku er i hagen der de bor på gården er det nok riktig. Men sjeldent eller aldri i andre sine hager.

Elg, rådyr og hjort derimot. De herper hager.

Dyr i hagen som ikke er egne er en relativt vanlig hendelse ja. Jeg henter også jevnlig egne dyr i andres hager. Som i 3-10 ganger hver sommer. Oftere om gjerdene er dårlige. Generelt har man rett til å gjerde inn sitt eget. Og «rett» til p la være med tilhørende effekt.
Men en del hytte områder har regler der du ikke får gjerde inn. Gjerde mot utmark er mer diffust. Det er en grunn til at gjerdekonflikter er vanskelige.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat