Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-23, 11:45   #712
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Veldig enig. Men jeg mener jo Haaland og Ødegaard ikke er noe vi som nasjon trenger. Kult å ha, men mye viktigere at befolkningen har et positivt forhold til fysisk aktivitet, gode sosiale relasjoner, mestringsfølelse og idrettsglede. Og det forsvinner når man må satse som 10-åring.

Tror ikke du skal undervurdere rollen som Haaland og Ødegaard spiller som idol, inspirasjon og forbilder, når det gjelder å inspirere unger til å begynne med fotball. Eller tilsvarende idoler i andre idretter, Johaug og Klæbo, Kasper Ruud eller Magnus Carlsen. Det er ikke til å komme bort fra at idrett handler om konkurranse. Om å vinne. Enten man liker det eller ikke. Det er det hele konseptet går ut på. Det handler jo om mye mer enn det selvsagt, heldigvis, men i bunn og grunn er konkurranseidrett en aktivitet som går ut på å konkurrere, og konkurranser handler om å være best, enten sammen som gruppe, eller alene. Jeg savner imidlertid (organiserte) aktivitetstilbud som ikke handler om konkurranse. Tilbud til unger som har lyst til å være aktive, men ikke har lyst til å konkurrere. Selv ikke kor, korps og speider er unntatt konkurranser og mesterskap. Og veldig ofte i skolen og andre steder, så organiseres det større eller mindre konkurranser for å motivere til innsats. Jeg er av typen det virker motsatt på. Jeg motiveres ikke av konkurranse, jeg demotiveres.

Sist redigert av My : 15-03-23 kl 11:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat