Sv: Gruffetråden # 14
Opprinnelig lagt inn av Elise, her.
Jeg har vært mye på besøk på den skolen kaija, senest i dag. Jeg har inntrykk av at alt fungerer ganske mye bedre i år enn i fjor. I fjor var vi helt sjokkerte av elevoppførselen da vi var på besøk, denne gangen har det vært omtrent som på andre skoler. Men det er mye ødelagt, og det er synd på en så ny skole. Jeg tror det uansett ville blitt utfordringer ved å slå sammen så mange skoler, men ekstra når det kom så tett etter korona.
Ja, det har nok blitt bedre. Det skulle ikke mye til. Men det er mye mye mye som gjenstår ennå. Passer meg litt for hvor mye jeg sier nå, men fremdeles hører jeg om lærere som pushes av elever til de griner, og andre som er utslitt av kaoset, men som ikke har ork igjen til å finne noe annet heller. Elever forteller om konger og dronninger som styrer skuta med psykisk makt, og medløpere som ikke tør å stå imot. Om språkbruk i timene som ikke ligner grisen, kjønn, legning mm blir rakket grundig ned på uten at det blir påtalt. At elever som sier fra og ønsker å få jobbe blir kalt for bossy av medelever, og deretter må ta imot tilsnakk fra lærer (som ikke har vært tilstede) fordi de sjefer for mye… +++ Bare en liten brainstorming fra litt av det jeg har fått høre derfra bare den siste måneden.
|