Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-23, 16:56   #847
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Kid silk har akkurat samme strikkefasthet som annen silk mohair. Har strikket i alle typer. Har du målt din egen strikkefasthet? Jeg justerer med pinnestørrelser. Jeg strikker alltid bryststykket på cumulus med pinne 4,5 og må øke til pinne 5 på bolen når jeg sammenføyer arbeidet for å unngå forskjell i strikkefasthet. Jeg strikker generelt en del fastere enn Petiteknit og må ofte opp en halv pinne for å treffe. Evt så strikker jeg en størrelse større med originale pinner.

Strikkefastheten pleier å stemme når jeg strikker med f.eks finull. Men her fikk jeg 16 i stedet for 18. Jeg strikker nok heller for løst enn for fast.

Men da stoler jeg på deg, og går ut fra at det er samme strikkefasthet med Tilia. Og går ned en størrelse.