Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-23, 08:37   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsoppgjøret 2023

Jeg kan vel melde meg som en som sparte ganske mye i pandemien. Det var en del utgifter som forsvant, som tilhørte regningskontoen vår, som ikke kom inn igjen i budsjettet etter verden åpnet igjen.

Begge barna gikk fra 3-4 fritidsaktiviteter til én fritidsaktivitet i uka. Det var ganske store summer som gikk ut til det. Siden vi har hatt fast trekk til kontoen, så betød det at de økte strømutgiftene ble dekket av en ganske betydelig buffer. Det er først nå denne bufferen er brukt opp, og jeg har måttet rekalkulere hva det er vi faktisk har i månedlige utgifter og øke trekket til regningskontoen. Jeg har da tatt ut deler av de økte utgiftene ved å si opp abonnementer og strømmetjenester som ikke blir brukt så mye. Det er det ikke alle som har muligheten til.

Jeg kjenner også folk som har en egen konto lånet trekkes fra, hvor de har satt inn en del mer enn det lånet koster hver måned, som opplever at bufferen på denne kontoen er brukt opp. Det betyr at det først er nå renteøkningen har ført til at de må betale mer enn de har pleid å gjøre hver måned.

Vi brukte masse penger på take-away under pandemien, da. Det gjør vi ikke lenger, så det er en ganske stor besparelse.

Sist redigert av Gaia : 17-04-23 kl 08:45.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat