Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-23, 13:35   #15
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lønnsoppgjøret 2023

Utgiftene gikk kraftig ned pga redusert reiseaktivitet og billigere fritidsaktiviteter pga redusert tilbud under koronaen. Men for meg personlig, ble det jeg sparte, veid opp av rimelig høye engangsutgifter jeg hadde.
Den situasjonen vi hadde tidligere med oppbygging av buffer på regningskontoen gjelder fortsatt, men oppbyggingen går ikke like raskt. Men antall fritidsaktiviteter er kraftig redusert for oss. Fra 4 dyre aktivteter til kun 1 (der er nok totalbeløpet blitt økt på den ene vi fortsatt har, men summen er likevel mye lavere totalt sett). I tillegg til økte renteutgifter, så har vi spinket og spart på strømregningen etter beste evne. Og vi handler mindre mat fordi vi er gått ned til 3 medlemmer i husstanden (der sparer vi mye mer enn jeg hadde forventet) sånn at matposten faktisk er blitt redusert til tross for høyere priser. Jeg storhandlet når jeg var i Sverige før påske, og ukehandlet denne uken for 1000 kr (!). Den effekten vil nok vare en periode fremover.