Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-07, 23:21   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konvertering av bilder, kan dere hjelpe?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

En kollega har nettopp gjort dette - de endte med å kjøpe filmscanner (hvis det er det spesialscanner for å scanne dias heter). Dyr, men visstnok meget god bruktverdi slik at det lønner seg.

Det er jo et godt poeng som jeg ikke tenkte på – jeg har ikke tenkt å selge min. Det er fortsatt en god del jobb da, men man må jo uansett gå gjennom og registrer og arkivere alle bildene sine hvis dette skal ha noen hensikt, så hvis man er interessert i å gjøre jobben selv er det kanskje ikke så dumt å kjøpe en egen scanner. Men for å få godt resultat bør man ha ordentlig datautstyr også da; kalibrert skjerm – kalibreringsutstyr koster vel rundt 1000, men kan sikkert selges etterpå, og Adobe Photoshop – som koster over 7000 og som jeg tviler på at det er lett å videreselge (Det er mulig man kan slippe unna med rimeligere programvare).

Ben "Yes/No/Don't know" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat