Tråd: Kvinne, 50+
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-23, 11:49   #50
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinne, 50+

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Til det siste: Selv om jeg de siste 20 årene har vært hjemmeværende mor og ektefelle, føler jeg absolutt ikke at det er dette identiteten min er knyttet opp til. Man er da seg selv selv om man ikke jobber??

Det gikk litt mot det Karamell skrev om stay at home mums. Da jeg bodde i usa var det flere som var Mamma og Ektefelle - med stor forbokstav. Jeg mener ikke at alle som er hjemmeværende ikke har en egen identitet. Men for min hjemmeværende bestevenninne i usa har det helt klart vært et markant skille nå som ungene er blitt så store at de ikke trenger henne i like stor grad som før. Det var jo det som var hennes jobb, og plutselig har hun «fått sparken». Jeg har en stor del av min identitet knyttet til jobben min, og om jeg plutselig skulle sluttet å jobbe er det klart at det hadde vært en ganske stor endring i hvordan jeg levde livet mitt og i min identitet.

Det var ikke nedlatende ment, på noe som helst vis.