Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-23, 17:09   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre Norge på langs med elbil - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Angående lading om natta: Jeg tror jeg skal sove i telt. Finnes det offentlige ladeplasser der man har langsomladere man kan plugge seg i for hele natta, eller må jeg i så fall påregne å stå opp midt på natta?

Hvis du ligger på campingplasser så har de ofte strømstolper til bobiler og campingvogner. Noen av disse kan du saktelade med schuko på, andre må du ha adapter til industrikontakt.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min mentale helse hadde vært helt frynsete hvis jeg hadde lagt ut på en slik tur med en bil med slik rekkevidde, men jeg lider av ekstrem rekkeviddeangst. Jeg synes ofte at bilen bruker mye mer batteri enn slike kart tilsier, og deler av denne strekningen har relativt tynt med ladestasjoner.

Mens jeg har kjørt denne strekninga for mange år siden (fra Nordkapp til Østfold, den gang det virkelig var tynt med ladestasjoner) med en bil som hadde 100 km rekkevidde i medvind. Så for meg høres det ut som plankekjøring. Så lenge man er på ferie og har god tid, så er det aldri noe problem å finne strøm.