Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-23, 12:03   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte liten mengde mel i kake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skal lage en kake med en slik bunn:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...defyll-og-krem

Hvordan kan jeg lettest lage den glutenfri uten å kjøpe spesialprodukter?

Kan du ikke bare droppe melet? I oppskrifta jeg bruker på suksesskake (riktignok med nøtter i stedet for kokos) står det også at det skal i 1 ss med mel, men at dette kan sløyfes. Da henger kakebunnen litt dårligere sammen og smuldrer mer, men det gjør ingenting. Regner med det samme gjelder her. Eventuelt bruke maisenna, som i Pavlova-bunn? Maisennaen der tilsettes vel for at bunnen skal bli seig inni, ikke sprø som marengs tvers igjennom.

I sjokoladekremen kan du definitivt erstatte hvetemel med maisenna, for der er vel eneste funksjon å få kremen tykk.

Sist redigert av My : 07-06-23 kl 12:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat