Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-23, 15:41   #18
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studieavgift for studenter utenfor EU - for eller mot?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Absolutt imot. Det vil jo ikke føre til høyere inntekter, bare til tap for institusjoner og studenter. Og siden OBM er sånn en søtnos, er sikkert planen skolepenger for alle på sikt. Slippery slope.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg ser for meg både skolepenger og sterk begrensing i bytte av studier og år man får støtte til studier. Men skal du etterutdanne deg i distriktene er det fritt frem.

Noe av dette er jo allerede startet OBM har jo vært inne i Universitetene og pålagt de å øke studieplasser uten å øke bevilgningene, noe som er en direkte inngripen i prioriteringene. Det er hårreisende synes jeg.

(Nå må jeg jo legge til at fusjoneringen mellom høyskoler og universiteter heller ikke var heldig og det ble jo gjort under høreregjeringen)

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du er veldig flink. Jeg blir helt rasende hver gang jeg tenker på ham.

Jeg også.