Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-23, 13:11   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Ja, jeg tror ikke det er slik at alle villaeiere er for eller alle villaeiere er i mot. Jeg tror de som er for utbygging i hovedsak er de som ønsker å flytte og få mest mulig for tomta. Noen av dem vil bygge ut til egne barn på tomta, men det tror jeg er mindretall.

De som er i mot er de som ønsker å bo i strøket og er redd for å bli "bygd inne", få flere naboer tett på, og ikke minst: en stygg vegg av fire rekkehus klint opptil tomta. Jeg har noen finnsøk gående, og det er virkelig noen ekstremt rare utbygginger som har fått gjennomslag, der det verken kan være hyggelig for de som bor igjen i strøket, eller de som flytter inn.

Så det er nok en god blanding av "jeg vil ha den store plassen min i fred" og "give me all your money" som de (dominerende) ytterpunktene. Og da forsvinner de mer fornuftige argumentene på begge sider lett.

Og som en avsporing: det er så mange utrolig flotte rekkehus og atriumhus-områder i Oslo, det er så rart at man ikke lener seg mer på de erfaringene nå, og i stedet bygger veldig rart, trangt og kjedelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat