Sv: Går du når ditt barn er ferdig?
Opprinnelig lagt inn av Anda, her.
Nei, vi har holdt ut alle skoleavslutninger. Av hensyn til barn og ungdommer.
Men jeg etterlyser mye -MYE!- strammere regi. Det er helt jævlig langdrygt noen ganger, og det kan da ikke være nødvendig at f. eks. lærernes lille band skal synge 4-5 (inderlige) sanger, én solo, i tillegg til tale fra rektor, tidligere elever, elevråd, de to premierte gullelevene som kommer til å nå langt, i tillegg til selve vitnemålsutdelingen der klassene som venter blir stående 25 meter fra den som deler ut vitnemål og roser, slik at vi må se på 250 elever gå/snuble/subbe 25-30 meter hver. Bare den siste kunne de spart 30 minutter på. (Nei, vi rakk ikke bordreservasjonen, og bestemor ble sittende og vansmekte i mer enn en time fordi hun nektet å bestille noe å drikke mens hun ventet på oss.)
Sånn. Ferdigrantet.
Hah! Yes! Enig.
Jeg har helt sikkert gått tidlig/kommet sent til ting, ikke som jeg kan huske men det har garantert skjedd. Absolutt alt skal avsluttes med pomp og prakt, jeg er bare en voksen og jeg har både sjukt mye jobb i juni og flere unger med ting samtidig. Det finnes ikke nok timer i døgnet.
Stemmer for at det blir forbudt med juniavslutninger og at det tas i mars og april i stedet.
|