Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-23, 21:29   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.196
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesevegring: hva skal jeg lese nå?

Må det være fiction? Jeg hadde veldig stor glede av John Greens podcast The Anthropocene Reviewed, der han i hver 20 minutters episode «anmeldte» to ting ut fra hvordan de har påvirket menneskeheten og ham selv. Det var både morsomt, interessant og rørende, og han vurderte så forskjellige ting som Halleys komet, jogging, koppevaksine og Diet Dr. Pepper. Han lagde en bok basert på podcasten (som altså også heter The Anthropocene Reviewed); den har jeg ikke lest enda, men ut fra podcasten, og ut fra at han skriver godt, antar jeg den også er god. Og så er den veldig bite-sized, som kan være fint hvis man strever litt med å holde lesefokuset over tid.

Jeg kan ellers skrive under på anbefalingen av Adichie-novellesamlingen The thing around your neck, og noveller har jo også den fordelen at hver av dem går ganske fort å lese.

Og så anbefaler jeg Murderbot-bøkene til absolutt alle som ikke har helt avsmak for scifi. Kjempemorsomme og action-spennende og lette å la seg rive med av. Den første heter All Systems Red, og den er en kortroman, så den går også ganske fort å lese.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat