Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-07, 22:10   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er det som gjør det å være flyvertinne bra?

Jeg har det ikke på de nederste tre, men jeg synes ikke det virker som en veldig spennende jobb. Jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør jobben interessant?
*uvitende*

njeei, hvor interessant det er kan jo diskuteres, alt etter om man er glad i folk eller ikke. Men å sette det Bunn 3, synes jeg faktisk nesten er å overdrive, tror folk "virkelig" at det er så ille???

Jobben er veldig ok den. Man jobber mye og lange dager da man jobber og man har mange dager fri når man har fri (dvs. minimim 3 dager i strekk i 100% stillling). I 60% stilling har man til sammenligning 3 dager jobb etterfulgt av 6 fridager.

Man møter utrolig mange nye folk hver dag (og det må man like! ). Man er litt psykolog, litt servitør, litt barnepike, litt sykepleier, litt reiseleder, litt sikkerhetsovervåker, litt selger -og den pakken er det man kaller flyvertinne. Miljøet er veldig hyggelig- utrolig mange, oppegående, flinke, empatiske kolleger i flybransjen, og det er selvsagt spennende dersom man liker å reise, for ja, etter noen år i lufta har man sett ganske mye av det ganske land og andre land også for den saks skyld. Det er ganske ok å komme hjem etter 3 dagers "jobb" med litt snacks i bagen fra "Top Shop" i London, eller fisk fra Ålesund. Det er heller ikke å forakte å spise gambas al ajillo på Kanariøyene, selv om overnattingene der er blitt kortere og færre enn den gang jeg begynte.

Og lønnen er vel heller ikke så verst, om man skal være ærlig, og frynsegodene med STERKT rabatterte flybilletter og hotellovernattinger er også selvsagt gull verdt for fritidsbruk.

Ulempene:
- Takle å stå opp 3 om natten.
- Takle å legge seg 3 om natten.
- Gå oppreist og jobbe i opptil 15 timer i strekk - uten pause.
- Ingen overtidsbetaling eller søn-og helligdagstillegg (det kan være surt å måtte jobbe julaften, nyttårsaften, 17.mai, påske osv.)
- Sure, klengete, bedrevitende passasjerer som "eier verden".

Sist redigert av Elin : 27-08-07 kl 22:37.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat