Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-23, 10:58   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til å finne oppskrift på litt spesiell kylling thai?

OK, jeg har tenkt litt. Det du egentlig lager når du blander mix 1 med olje og steker, er curry paste. Så om du (vi) finner en paste som ikke har tilsetningstoffer er du good to go, da kan du lage dette kjempelett. Santa Maria har også denne krydderblandingen, men den må du kanskje til Sverige for å få kjøpt i kartong. Den har antiklumpningsmiddel (siliciumdioxid), riktignok. Men ingen andre rare tilsetningstoffer. Mulig du får den i liten pose. Edit: ja, det gjør du.

Da vil du kunne bruke denne som krydderblanding 1, og som krydderblanding 2 vil du kunne bruke en valgfri buljong (jeg har en innmari god grønnsaksbuljong kjøpt på Gutta på Haugen som er uten tilsetningstoffer), et par spiseskjeer soyasaus, , en spiseskje maizenna, en skvis lime og en skje brunt sukker.

Jeg skal ta en titt på currypastene neste gang jeg er i butikken, mulig de er ganske tilsetningstoff-frie, faktisk. De trenger jo ikke antiklumpemiddelet. Edit: denne til Santa Maria er uten tilsetningstoffer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat