Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-23, 11:44   #54
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.237
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte slippe fram trafikk?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Slik jeg leser det her er det avgjørende at han kunne valgt sykkkelveien (og lavere fart) men insisterer på kollektivfeltet selv om han ikke greier å holde trafikkflyten.

Det vil alltid være mulig å finne en gang- eller sykkelvei i området som man kan påstå at syklister skal sykle på. Å skulle sykle på gang- og sykkelfeltet ville medført en omvei for syklisten som fikk bot. Jeg leser dette som at syklister i realiteten ikke er velkommen noe sted. Annet enn muligens i dedikerte sykkelfelt, som det ikke er mange av og som ikke alltid er knyttet sammen heller.

Vi trenger at flere sykler, men lovverket - og veiene - er ikke tilpasset dette. Om jeg ikke tar feil, så er det fremdeles slik at syklister skal holde gangfart (definert til maks 6 km i timen) hvis de skal passere gående på fortau. Det gjør det umulig å passere en som jogger på fortau, for eksempel.

Jeg har sluttet å sykle. Blant annet fordi jeg ikke føler meg velkommen noe sted i trafikken. Dermed er det en bil mer på veiene stadig vekk. Lurer på om det vil avhjelpe trafikkavviklingen, siden hensynet til trafikkavviklingen var det som Høyesterett mente måtte vurderes opp mot syklistens ulemper.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat