Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-23, 09:57   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.909
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste kattungetips!

Veldig enig med Floksa. Skal du ha katten med deg bort, så MÅ den beherske å gå i bånd. Det forsvinner katter fra biler støtt og stadig. La også katta være i bånd på steder den ikke er kjent. Det forsvinner stadig katter som har blitt sluppet løse på hyttetur også. Katter er ikke alltid like gode på å orientere seg som mytene tilsier.

Derfor, lær den å være i bur i bil og å gå i bånd. Kjøp et bilbur til katt som den også kan bruke som soveplass inne. Jeg har en 13 år gammel halvt Maine Coon som elsker å sove i et transportbur for katt som står i en krok i en gang her. Det er hans fristed for de andre kattene og hundene i huset. Kjøp stort nok bur, de blir store!

Jeg regner ellers med at katten skal kastreres snart? Iallfall med mindre dere skal drive rasegodkjent avl? Så tidlig kastrering som mulig av både hunn og hannkatter er absolutt å anbefale. Er det noe verden ikke trenger mer av, så er det kattunger som folk går lei og dropper når de ikke lenger er små og søte. Det er ufattelig mye lidelse blant katter også her til lands, så sørg for at det ikke produseres flere. Jeg mener også veldig klart at en kastrert eller sterilisert katt lever et mye bedre liv, og det gjør jammen meg familien den bor hos også. Jeg skal aldri ha noe annet enn tidlig kastrerte katter iallfall. Mine tre er nå 12,13 og 15 år, to hunner og en hann, alle kastrert så fort veterinær ville gjøre det. De har vært supertrivelige med jevnt stabilt humør og går ikke lenger enn de kan se hjem.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat